Myynti on haastava ja kilpailtu ala, joka vaatii tekijältään jatkuvaa oppimista, sopeutumista ja kommunikaatiota. Myyjän on ymmärrettävä asiakkaansa tarpeet, kipupisteet sekä päätöksentekoprosessin vaiheet. Myyjän tulee myös hallita oma myyntiputki, priorisoida tehtäviä, seurata liidejä ja tehdä yhteistyötä oman organisaationsa kanssa. Kuinka myyjä voi tehdä kaiken tämän menettämättä keskittymistä, tehokkuutta ja motivaatiota?
Avuksi tekoälyä hyödyntävä myyntiassistentti
Microsoft Copilot for Sales on tekoälypohjainen myyntiassistentti, joka integroituu CRM-järjestelmään ja Outlookiin tarjotakseen käyttäjälleen merkityksellisiä tietoja. Tekoälyassistentti auttaa myyjää optimoimaan myyntiprosessia ja parantamaan suorituskykyä – ja näinollen helpottaa myyjän elämää!
Microsoft Copilot for Sales on eri tuote kuin Copilot Dynamics 365 Salesissä. Dynamics Copilotista voi lukea aikaisemmasta blogistani (Copilot uudistaa Dynamics 365 -toimintoja | Sulava ).
Copilot for Sales lisenssi kuuluu Dynamics 365 Sales Enterprise ja Sales Premium –lisensseihin, mutta muille (esimerkiksi Salesforce-käyttäjille) sen hinta on noin 38 € kuukaudessa / käyttäjä. Copilot for Sales on saatavilla lisäosana myös muihin Dynamics 365 Sales -palvelupaketteihin.
Microsoft Copilot for Salesin pääominaisuudet lyhyesti
Yhteenveto sähköpostiketjuista
Copilot for Sales hyödyntää suurten kielimallien (LLM) vahvuuksia ja tarjoaa yhteenvetoja pitkistä sähköposteista tai sähköpostiketjuista hetkessä. Yhteenvedon voi helposti tallentaa CRM:ään.
Tekoälyn luomat sähköpostiluonnokset ja vastaukset
Copilot for Sales hyötyy Office- ja CRM-integraatiosta luodessaan käyttäjälleen sähköpostiluonnoksia ja vastauksia. Copilotin avulla on mahdollisuus muokata tyyliä ja muuten parantaa tekstin laatua kehotteiden avulla. Suomen kielen käyttö kehotteissa on tulossa mahdolliseksi vuoden 2024 alkupuoliskolla.
CRM-tietojen yhteenveto asiakastapaamisten valmistelua varten
Myyntikokouksen valmistelu on paljon nopeampaa tekoälyn tuottaman yhteenvedon avulla. Tekoäly tuottaa yhteenvedon, joka kokoaa yhteen kaikki tärkeät tiedot asiakkaasta. Tulevaisuudessa Microsoft aikoo laajentaa Copilot-analyysin kattavuutta entisestään.
Reaaliaikaiset vinkit ja vastausehdotukset Teams-kokousten aikana
Jos esimerkiksi kilpailijan nimi tai tietty brändi mainitaan Teams-kokouksessa (transkriptin ollessa päällä), Copilot for Sales voi tarjota reaaliaikaisia tietokortteja.
Tekoälyn luomat kokousyhteenvedot
Tämä M365 Copilotista tuttu ominaisuus löytyy myös Copilot for Salesista. Ominaisuus luo Teams-kokouksen yhteenvedon muutamassa sekunnissa, joka sisältää sovitut toimenpiteet ja niihin liittyvät päivämäärät. Yhteenveto voidaan jakaa kokouksen osapuolien tai työtovereiden kanssa.
Tuleviin ominaisuuksiin kuuluu järjestelmänvalvojan mahdollisuus määrittää, tehdäänkö Teams-kokouksen yhteenvedon tallennus yhdessä koko litteroidun kokouksen kanssa vai pelkästään itse yhteenveto.
Tee yhteistyötä Teamsissa Copilot-pohjaisten myyntimallien avulla
Kymmenien asiakkuuksien ja mahdollisuuksien seuraaminen, varsinkin kun kussakin on mukana useita ihmisiä, voi olla lähes mahdoton tehtävä. Teamsin tiimin avulla voidaan tehdä yhteistyötä ja pysyä ajan tasalla asiakkaista ja mahdollisuuksista. Copilot for Sales voi luoda juuri oikeaan aikaan sillä hetkellä tärkeitä asiakas- ja mahdollisuusyhteenvetoja, luoda ja määrittää tehtäviä automaattisesti asiaankuuluville tiimin jäsenille ja yksinkertaistaa myynnin seurantaa yhteistyötilassa.
Sähköpostin täsmäyttäminen liidiin
Sähköpostiosoitteen vastaavuus on laajennettu Yhteyshenkilö-entiteetistä sisältämään myös Liidi-entiteetin. Tämä toiminto estää duplikaattien eli kaksoiskappaleiden syntymisen CRM-järjestelmään.
Yhteenveto
Microsoft Copilot for Sales yksinkertaistaa myyjän työtä ja antaa hänelle mahdollisuuden keskittyä tuottavimpiin tehtäviin. Kaikki mainitut ominaisuudet ovat jo nyt saatavilla.
Microsoft kertoi blogissaan, että se otti käyttöön Microsoft Copilot for Salesin (aiemmin Viva Sales) 10 000 myyjälle myyntiorganisaatiossaan. Alustavat tulokset osoittavat, että 85 prosenttia kyselyyn vastanneista myyjistä ilmoittaa suorittavansa yhden tai useamman tehtävän nopeammin, ja 70 prosenttia väittää, että Microsoft Copilot for Sales auttaa heitä parantamaan tuottavuutta.
Antakaa Copilot for Salesille mahdollisuus auttaa myös teidän organisaationne myyjiä!
Jos haluat keskustella lisää Copilot for Salesin käytöstä, ota yhteyttä Sulavaan.
Autamme mielellämme myös muissa Dynamicsiin liittyvissä kysymyksissä!
Tutustu Sulavan Dynamics 365 -koulutuksiin
Haluatko oppia käyttämään Dynamics 365 -tuotteita sujuvasti tekoälyn aikakaudella? Microsoftin koulutuskumppanina järjestämme virallisia Dynamics 365 -koulutuksia, joiden avulla otat teknologiat haltuun. Valikoimastamme löydät koulutukset muun muassa palveluihin: Dynamics 365 for Sales, Customer Insights – Journeys, Finance, Field Service sekä Business Central.
Tutustu myös Sulavan markkinoinnin ja myynnin modernisoinnin ja asiakkuuden hallinnan palveluihin