Monessa organisaatiossa hypittiin juuri riemusta, kun Microsoft avasi huikean suosion saaneen Microsoft 365 Copilotin saataville myös pienemmille organisaatioille poistamalla lisenssien ostorajoitukset. M365 Copilot onkin nyt monen tietotyöntekijän ensimmäinen kunnon kosketus tekoälyyn työpaikan työvälineissä. Copilotiin kohdistuukin monenlaisia odotuksia ja toiveita, mutta mihin se pystyy vastaamaan?
M365 Copilotin pohjalla oleva kielimalli osaa itsessään jo paljon kaikenlaista perustuen mallin koulutuksessa aikanaan käytettyyn dataan. Lisäksi päälle tulee organisaation oman datan ymmärrys, eli mm. SharePointin, OneDriven, Teamsin ja sähköpostin sisällöt. Suositeltavaa on sallia M365 Copilotin hyödyntää tarvittaessa myös Bingin kautta Internetin tuoreita hakutuloksia. Näillä lähteillä utelias käyttäjä pääsee jo monessa asiassa pitkälle.
M365 Copilot voi saada myös lisää tietämystä tai taitoja laajennosten kautta. Tietämys kasvaa tuomalla Copilotin taustalle M365-datan jatkoksi lisää dataa kolmansien osapuolien järjestelmistä, esimerkiksi erillisestä dokumentinhallintajärjestelmästä tai ohjewikistä. Copilotin taidot kasvavat kaksisuuntaisissa integraatioissa, joissa esimerkiksi tikettijärjestelmästä tikettejä etsiessä tuodaan esille myös painikkeet tiketin käsittelyyn liittyen.
Näiden laajennostarpeiden tunnistaminen ja toteuttaminen on tyypillisesti vaihe, johon keskitytään heti, kun M365 Copilotin perustoiminnot ovat hallussa. Aivan uusia mahdollisuuksia syntyy, kun organisaation omat tehokäyttäjät alkavat rakennella laajennoksia Copilot Studiolla.
Mutta osaisiko Copilot luoda minulle määrämuotoisen tarjousdokumentin organisaation määrittelemistä palasista? Entä osaisiko se luokitella asiakkaiden lähettämät palautteet ja vastata niihin automaattisesti? Tuskinpa, sillä valmiina SaaS-palveluna Microsoft 365 Copilotin toiminnallisuuksilla on selkeät rajat. Copilot on vain yksi – vaikkakin hyvin näkyvä – osa Microsoftin tekoälytarjoamaa.
Azuresta löytyvä OpenAI -palvelu ja muut Azuren tekoälypalvelut mahdollistavat räätälöityjen, juuri organisaation tarkkoihin tarpeisiin tehtyjen tekoälyratkaisujen rakentamisen. Ja Microsoftin muut Copilot-palvelut ratkaisevat osaltaan eri tarpeita.
Tekoälyn hyödyntämisideoiden kerääminen Copilot-käyttäjiltä on kullanarvoista. Kun tekoälymatka on nyt vasta alussa, näistä on iso apu sekä Copilotin laajennostarpeiden että organisaation kustomoitujen tekoälypohjaisten liiketoimintaratkaisujen suunnittelussa.
Hyppää kokeneen Copilot-kumppanin matkaan
Haluamme Sulavana olla apunasi Copilotin käyttöönotossa ja sen tuomassa muutosmatkassa. Copilot Modern Work as a Service (CMWaaS) -palvelussamme on mietitty kokonaisuus kuntoon ja pääsette sen avulla helposti liikkeelle Copilotin käyttöönotossa. CMWaaS-palvelu on tarkoitettu suuremmille organisaatioille, mutta pienemmille (noin 30–300:n hengen) organisaatioille meillä on Copilot for Microsoft 365 Essentials-palvelu.
Olemme kehittäneet palvelujamme ja osaamistamme Copilotin ympärillä jo alkuvuodesta 2023 ja olemme auttaneet jo noin 100 organisaatiota useilta eri aloilta parantamaan tuottavuuttaan, tehokkuuttaan ja innovaatioitaan Copilot-ratkaisuilla. Kiinteillä kuukausimaksuilla olevat palvelumme takaavat sen, että teette kaiken oikein Copilotin käyttöönotossa ja huomioitte pienimmätkin yksityiskohdat.
Suosittelemme myös meidän Microsoft 365 Copilot päivässä tutuksi -koulutusta, jossa saat hyvän kokonaiskuvan ja ymmärryksen Copilotin mahdollisuuksista kouluttajamme Miska Kytön johdolla.
Kiinnostuitko? Ota yhteyttä, niin otetaan yhdessä Copilotin tuoma tuottavuusloikka vastaan!